Nyheder - HELP@HEAD - HELP@HEAD

Gå til indhold
   


Få nyhederne tilsendt…

Hold fingeren på pulsen i dansk service, turisme og oplevelsesøkonomi. Vi samler med jævne mellemrum de vigtigste nyheder fra branchen og holder dig opdateret med historier fra HELP@HEAD og resten af branchen.
  
 
HELP@HEAD I PRESSEN
NYHEDER FRA BRANCHEN
2017

HORESTA
28. nov
Stand By
20. nov
Stand By22. maj
HORESTA8. maj300 Serviceambassadører til turismebranchen
PRESSWIRE2. majNår serviceniveauet er lavt er karrierepotentialet højt
2016
LUKKEDE FORLØB FOR VIRKSOMHEDER
2015

Stand By
4. novTURISME: Initiativ, innovation og idérigdom
HORESTA
22. oktSådan skaber du gode serviceoplevelser
ØSTJYSK ERHVERV.DK20. oktStærk bro til den danske service- & turismebranche
Stand By
13. oktKlar med 11. hold Service Ambassadører
Take Off29. jun.Klar med nye Service Ambassadører
HORESTA26. majWorkshop med fokus på den gode oplevelse
HORESTA26. majHELP@HEADs direktør fylder 50 år
Take Off26.majNy workshop med Service Ambassadører
Stand By15. majNy workshop for Service Ambassadører
Take Off2. feb.Ny præsentation af Service Ambassadører 

2014


Stand By26. nov.Klar med nye Service Ambassadører
Stand By14. okt.Flere Service Ambassadører er på vej
Stand By16. sep.Klar med 50 nye Service Ambassadører
HORESTA16. sep.Workshop: Vild med Service
Take Off5. sep.Service Ambassadører viser nye standarder
Stand By5. aug.Turismeambassadører skal give super-service
Take Off30. jun.HELP@HEAD Workshop
Stand By25. jun.Rejsebranchen hjælper arbejdsløse akademikere
Take Off24. jun.Plads til flere arbejdsløse akademikere
Stand By 10. jun.Nyt turismekursus for arbejdsløse akademikere
Stand By16. apr.Vil skaffe ledige akademikere nye jobs

2013


Stand By25. okt.Hotelbranchen tog godt imod ledige akademikere
Stand By26. sep.Hotel d'Angleterre ansætter ledig akademiker
Stand By27. aug.Hotelbranchen kan ansætte ledige akademikere
Optimismen blomstrer i Dansk Erhvervs afdeling for Turisme og Oplevelsesøkonomi. Her anslår man, at såfremt sidste års plan for turisme bliver brugt bedst muligt, vil vi kunne se 19.000 nye jobs inden for dansk turisme i 2020 og hele 40.000 i 2030.
Trafikken her i Københavns Lufthavn er vokset markant de senere år, og væksten fortsætter. Derfor er det nødvendigt at fremtidssikre lufthavnen, og det kræver, at vi bygger ud, siger Thomas Woldbye, administrerende direktør i Københavns Lufthavn.
Masser af nye hoteller er på vej i Danmark. Hotelbranchens succes har tiltrukket nye investorer, og indenfor for få år vil der være bygget 6000 ekstra værelser herhjemme. Det er markant flere end i de foregående år. 
Siden 2009 har Danmark haft den største stigning på erhvervsturisme blandt de skandinaviske lande. Momsafløftningen har gjort Danmark mere konkurrence-dygtig, og dansk erhvervsturisme er derfor trukket i føretrøjen sammenlignet med resten af Skandinavien.

Den britiske økonomi og danske tilgængelighed er i bedring, og det nyder dansk turisme godt af for tiden. Briterne har derfor nu overhalet svenskere, nordmænd og tyskere i det københavnske bybillede, og selvom de primært komme for storbyturisme mærkes det også i resten af landet.
Dansk turisme er i vækst, men flere hoteller har ikke medarbejdere nok til at tage mod gæsterne. Hele 40% af de adspurgte virksomheder i hotel- og restaurationsbranchen oplever stor mangel på arbejdskraft, og hver femte af disse har måtte afvise gæster som følge deraf.

På bare tre år er antallet af amerikan-ske hotelovernatninger i Danmark steget fra 152.000 til 204.000 i det første halvår. I denne periode er der åbnet direkte flyruter fra flere store byer i USA, og flere erhvervsturister anser derfor Danmark som en relevant destination for forretnings-rejser.
HVAD SIGER DE ANDRE?

Det er undervisning på meget højt niveau forestået af gode og underholdende undervisere med meget høj troværdighed da de besidder en utrolig erfaring og know-how indenfor branchen.
-        Marc Engelhardt, Service Ambassadør
 
Help@Head har for mig været startskuddet til at generhverve min selvtillid.
-        Teresa Landsmann, Service Ambassadør
 
Må sige at det har været en berigende oplevelse, og et af de bedste kursuser, jeg har deltaget i.
-        Mia Janik Brenner, Service Ambassadør
 
Jeg føler mig ekstremt godt rustet til min videre færd ud i verden.
-        Marc Engelhardt, Service Ambassadør
 
Tænk engang - jeg endte faktisk med tre jobtilbud på hånden! Alle tre opnået igennem kurset.
-        Rikke Ahlberg, Akademiker
 
De 6 uger fløj rask væk alt for hurtigt i et muntert tempo med seriøse deltagere. Her var der endelig nogle motiverede og professionelle undervisere, med mange årig erfaring og tæt og solid tilknytning til servicefaget.
-        Mia Janik Brenner, Service Ambassadør

Dette kursus har givet mig et utroligt spark af selvtillid til mine egne evner og jeg kan mærke at service genet er blevet finpudset og skinner klart igennem.
-        Marc Engelhardt, Service Ambassadør
 
Med solidt indhold, dygtige tilrettelæggerer, passionerede og levende underviserer har jeg på 6 uger fået en masse nyttig ny viden.
-        Danny Randers Christensen, Service Ambassadør
 
Skolegangen var spændende og inspirerende - ikke mindst de passionerede undervisere, der formåede at sparke os blidt bagi på deres egen varme og trygge facon.
-        Teresa Landsmann, Service Ambassadør
 
Jeg har efterfølgende varmt anbefalet dette kursus til dem i min omgangskreds som har gået ledig i længere tid, a-kasse og div. Jobcenter konsulenter.
-        Mia Janik Brenner, Service Ambassadør
 
Deres personlige engagement og drive er så højt, at det nødvendigvis smitter, hvis man er bare en smule åben. Deres tro på den enkelte kursist er lige så høj, og med deres støtte genvandt jeg troen på, at jeg også havde noget at byde på.
-        Rikke Ahlberg, Akademiker
 
Kurset har givet en god og grundig præsentation af Hotelbranchen, dens mange facetter og muligheder.
-        Christina Heller Bunde, Akademiker
 
You never get a second chance to make a good first impression. Men det bliver heller ikke nødvendigt.
-        Marc Engelhardt, Service Ambassadør
  
Vigtigst af alt har jeg afsluttet forløbet sprængfyldt med ny energi og nyfunden inspiration.
-        Danny Randers Christensen, Service Ambassadør

Jeres indsats har været ubeskrivelig - idet I har gjort et kæmpe stykke arbejde med at vejlede og give feedback på cv såvel som ansøgninger - hvilket jo i sidste ende har givet pote.
-        Christina Heller Bunde, Akademiker
 
Den entusiasme i undervisningen gjorde det spændende og levende, så dagen fløj afsted, og vi havde ikke travlt med at komme ud af døren.
-        Teresa Landsmann, Service Ambassadør
 
Her har jeg fundet værktøjer til at sælge mig selv, trygheden i at stå ved mine kompetencer, samt at sætte mine værdier i fokus.
-        Mia Janik Brenner, Service Ambassadør
 
Efter endt kursus stod jeg faktisk med det luksusproblem at skulle vælge mellem tre spændende og relevante tilbud på jobs - de to inden for hotelbranchen!
-        Rikke Ahlberg, Akademiker
  
Det har været spændende med de mange forskellige oplægsholdere og undervisere, som hver især har givet særligt indblik i deres felt.
-        Christina Heller Bunde, Akademiker
 
Help@Heads kursus i oplevelsesøkonomi har langt oversteget mine forventninger.
-        Danny Randers Christensen, Service Ambassadør

Jeg kan varmt anbefale alle og enhver at deltage i Oplevelses Økonomi hos Help@Head, jeg selv er helt misundelig over det ikke er mig der skal begynde igen og igen.
-        Teresa Landsmann, Service Ambassadør
 
Jeg nåede i mål og scorede mit drømmejob (Passenger Agent), og jeg havde en sikker sparringspartner med på sidelinjen, selvom jeg var afsluttet som kursist.
-        Mia Janik Brenner, Service Ambassadør
 
Her fik jeg værktøjer som jeg kunne bruge, og som var lige til at gå til. F.eks. opbygningen af ens personlige præsentation den brugte jeg både til workshoppen og til mine samtaler.
-        Christina Heller Bunde, Akademiker
Tilbage til indhold