Kommunikation i Praksis 10 ECTS - HELP@HEAD

Gå til indhold
Kurser
Kommunikation i praksis
Service@mbassadør på 6 uger - 10 ECTS
  
SERVICE AMBASSADØR
(Afholdes i Køge)
 
6 ugers jobrettet uddannelse

Kurset er målrettet ledige, som ønsker at gøre videre karriere indenfor:
Detailled, Hotel-, Turisme- & Servicebranchen generelt. Herunder møder & konferencer, rejsebureau, lufthavn, transport, F&B, restaurant mm.

God kommunikation stimulerer og faciliterer det gode salg og styrker samtidig den gode serviceoplevelse, hvilket afspejles positivt på bundlinjen!

Brænder du for at yde god service gennem salg og kommunikation samt arbejde med mennesker og kulturer?

Få en masse redskaber til en spændende branche i rivende udvikling og stor mangel på arbejdskraft
  

Vi stiller et stort netværk til rådighed og åbner dørene til ny viden i samarbejde med de dygtigste og yderst erfarne fagfolk.




    

KURSUSINDHOLD
 
PERSONLIG KOMMUNIKATION
Målgruppeorientering, profilanalyser, persontyper & adfærdsforståelse, personlig udvikling, stresshåndtering, verbal & nonverbal kommunikation, planlægnings- & formidlingsværktøj, kommunikationsmodeller & psykologi, spørgeteknik & aktiv lytning, præsentationsteknik, Kommunikationsopgaven i praksis.


BRANCHENS OPBYGNING
Det turismepolitikse verdenskort, fagterminologi, kultur & organisation indenfor hotel-, turisme- & servicebranchen.

INTERKULTUREL FORSTÅELSE
Stereotype holdninger, den multikulturelle arbejdsplads (internt & eksternt)
Do's & Don'ts
 
DISTRIBUTIONSKANALER
Arbejd med dynamiske priser baseret på udbud & efterspørgsel, differentieret kommunikation & segmentering.

SALG & SERVICE
 
Formidling, indvendingsbehandling,  servicemodellen, intern & ekstern service, research & analyse af serviceniveau.
 
CASE 
Arbejde med en individuel case, der giver 10 ECTS point ved bestået eksamen.


NETVÆRK 
Skab relationer f.eks. gennem virksomhedsbesøg, sociale medier, workshops etc.  

 
PITCH CONTROL 
Med afsæt i dit nyudviklede Blue Ocean CV målrettes dine ansøgninger og samtaler til branchens sprog og værdier. 



UNDERVISERE OG FOREDRAGSHOLDERE PÅ KURSET
Henning Kaae Glarvig
Underviser i Service
Ejer & Adm. Direktør, HELP@HEAD samt General Manager, Supranational Hotels
Tidligere: Wonderful Copenhagen, Hotel D'Angleterre, Hotel Sheraton, Choice Hotels, Royal Classic Hotels, Remmen Hotels
Julie Platz
Underviser i Service
Ejer og Marketing Manager i HELP@HEAD
Tidligere: Hellerup Parkhotel, First Hotels, Choice Hotels, Mandarin Oriental Hyde Park London
Nathan Kunkel
Underviser i Interkulturel forståelse
Head of Business - ChangePlan
Tidligere: A.P. Møller Mærsk,  United Nations, Hotel D'Angleterre, Head of Training - KeyCore
Kaare Harry Kjerrumgaard
Underviser i Revenue Management & Distribution
Independant Consultant & Lecturer, KHK Hospitality Support
Tidligere: Arp-Hansen, Le Meri-dien Hotel & Resort, Accor Hotels
Søren Damstrup
Underviser i Turisme
MICE Manager i Kuoni Destination Management
Tidligere: WonderfulCopenhagen, VisitNordsjælland, VisitDenmark
Linda Bech
Underviser i Kommunikation
Founding Partner CEO – ArenaPlus
Tidligere: Regionschef - Folkeferie.dk, Salgs- & udviklingschef - Select Service Partner, KAM, Parken Sport & Enternainment, Cruise Operation & Hospitality – DMC Denmark, Crew purser – Seaborn Cruise Line

HVAD SIGER DE ANDRE?

 
 
Det er undervisning på meget højt niveau forestået af gode og underholdende undervisere med meget høj troværdighed da de besidder en utrolig erfaring og know-how indenfor branchen.
 
-        Marc Engelhardt, Service Ambassadør
 
 
Help@Head har for mig været startskuddet til at generhverve min selvtillid.
 
-        Teresa Landsmann, Service Ambassadør
 
 
Må sige at det har været en berigende oplevelse, og et af de bedste kursuser, jeg har deltaget i.
 
-        Mia Janik Brenner, Service Ambassadør
 
 
Jeg føler mig ekstremt godt rustet til min videre færd ud i verden.
 
-        Marc Engelhardt, Service Ambassadør
 
 
Tænk engang - jeg endte faktisk med tre jobtilbud på hånden! Alle tre opnået igennem kurset.
 
-        Rikke Ahlberg, Akademiker
 
 
De 6 uger fløj rask væk alt for hurtigt i et muntert tempo med seriøse deltagere. Her var der endelig nogle motiverede og professionelle undervisere, med mange årig erfaring og tæt og solid tilknytning til servicefaget.
 
-        Mia Janik Brenner, Service Ambassadør
 

Dette kursus har givet mig et utroligt spark af selvtillid til mine egne evner og jeg kan mærke at service genet er blevet finpudset og skinner klart igennem.
 
-        Marc Engelhardt, Service Ambassadør
 
 
Med solidt indhold, dygtige tilrettelæggerer, passionerede og levende underviserer har jeg på 6 uger fået en masse nyttig ny viden.
 
-        Danny Randers Christensen, Service Ambassadør
 
 
Skolegangen var spændende og inspirerende - ikke mindst de passionerede undervisere, der formåede at sparke os blidt bagi på deres egen varme og trygge facon.
 
-        Teresa Landsmann, Service Ambassadør
 
 
Jeg har efterfølgende varmt anbefalet dette kursus til dem i min omgangskreds som har gået ledig i længere tid, a-kasse og div. Jobcenter konsulenter.
 
-        Mia Janik Brenner, Service Ambassadør
 
 
Deres personlige engagement og drive er så højt, at det nødvendigvis smitter, hvis man er bare en smule åben. Deres tro på den enkelte kursist er lige så høj, og med deres støtte genvandt jeg troen på, at jeg også havde noget at byde på.
 
-        Rikke Ahlberg, Akademiker
 
 
Kurset har givet en god og grundig præsentation af Hotelbranchen, dens mange facetter og muligheder.
 
-        Christina Heller Bunde, Akademiker
 
 
You never get a second chance to make a good first impression. Men det bliver heller ikke nødvendigt.
 
-        Marc Engelhardt, Service Ambassadør
 
 
 
Vigtigst af alt har jeg afsluttet forløbet sprængfyldt med ny energi og nyfunden inspiration.
 
-        Danny Randers Christensen, Service Ambassadør

 
Jeres indsats har været ubeskrivelig - idet I har gjort et kæmpe stykke arbejde med at vejlede og give feedback på cv såvel som ansøgninger - hvilket jo i sidste ende har givet pote.
 
-        Christina Heller Bunde, Akademiker
 
 
Den entusiasme i undervisningen gjorde det spændende og levende, så dagen fløj afsted, og vi havde ikke travlt med at komme ud af døren.
 
-        Teresa Landsmann, Service Ambassadør
 
 
Her har jeg fundet værktøjer til at sælge mig selv, trygheden i at stå ved mine kompetencer, samt at sætte mine værdier i fokus.
 
-        Mia Janik Brenner, Service Ambassadør
 
 
Efter endt kursus stod jeg faktisk med det luksusproblem at skulle vælge mellem tre spændende og relevante tilbud på jobs - de to inden for hotelbranchen!
 
-        Rikke Ahlberg, Akademiker
 
 
Det har været spændende med de mange forskellige oplægsholdere og undervisere, som hver især har givet særligt indblik i deres felt.
 
-        Christina Heller Bunde, Akademiker
 
Help@Heads kursus i oplevelsesøkonomi har langt oversteget mine forventninger.
-        Danny Randers Christensen, Service Ambassadør

Jeg kan varmt anbefale alle og enhver at deltage i Oplevelses Økonomi hos Help@Head, jeg selv er helt misundelig over det ikke er mig der skal begynde igen og igen.
 
-        Teresa Landsmann, Service Ambassadør
 
 
Jeg nåede i mål og scorede mit drømmejob (Passenger Agent), og jeg havde en sikker sparringspartner med på sidelinjen, selvom jeg var afsluttet som kursist.
 
-        Mia Janik Brenner, Service Ambassadør
 
 
Her fik jeg værktøjer som jeg kunne bruge, og som var lige til at gå til. F.eks. opbygningen af ens personlige præsentation den brugte jeg både til workshoppen og til mine samtaler.
 
-        Christina Heller Bunde, Akademiker
 

PRAKTISK

For at give dig størst muligt udbytte af kurset har vi 3-4 mødedage om ugen med mødetid kl. 9-15.

Forløbet afholdes på Kursuscentret Køge Handelsskole, Uddannelsesvej 20, 4600 Køge. Der er gode parkeingsforhold og offentlig transport lige til døren.

 
Tilmelding
Tilmeldingen til modulet er bindende, og eventuel afmelding fra modulet skal ske til mg@easj.dk
senest en uge før kursusstart. Ved afmelding efter kursusstart, vil der blive opkrævet fuld deltagerbetaling.

Kommunikation i praksis er et akademimodul på 10 ECTS point, hentet fra akademiuddannelsen i Kommunikation og Formidling. Kurset er godkendt under ordningen om ret til 6 ugers jobrettet uddannelse for ledige og findes på:
Landsdækkende og Regionale Positivliste (Sjælland) kode 37477

Såfremt der ikke er et tilstrækkeligt deltagerantal, forbeholder HELP@HEAD sig retten til, at udskyde eller helt aflyse et planlagt hold.

For mere information kontakt os på:
Tlf: 3020 2600 eller Mail: kontakt@helpahead.dk


Opret din egen spørgeundersøgelse til brugerfeedback

FAKTA

Kommunikation i praksis er et akademimodul på 10 ECTS point, hentet fra akademiuddannelsen Kommunikation & Formidling.

   
Uddannelsesforløbet gennemføres i et samarbejde med Erhvervsakademi Sjælland, som, udbyder akademimodulet under Lov om Åben Uddannelse.

   
 
Kurset er godkendt under ordningen om ret til 6 ugers jobrettet uddannelse for ledige og findes på: Landsdækkende og Regionale Positivliste (Sjælland) kode 37477

Adgang til en akademiuddannelse er betinget af, at ansøgeren har gennemført en af følgende uddannelser:
1) Relevant erhvervsuddannelse
2) Relevant grunduddannelse for voksne (GVU).
3) Gymnasial uddannelse.
4) Relevant uddannelse på mindst samme niveau som nr. 1-3.

Ansøgere skal have mindst 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført
adgangsgivende uddannelse.

Er du i 1. ledighedsperiode kan du derfor oppebære dine dagpenge i hele uddannelsesperioden og du kan søge om betaling af deltagergebyret hos din A-kasse eller dit lokale jobcenter.

Er du i 2. ledighedsperiode, skal du kontakte dit lokale jobcenter for en afklaring omkring dine uddannelsesmuligheder.


Tilbage til indhold